10/03/23

НАВЧАННЯ ТЕХНІЦІ СТРИБКІВ У ДОВЖИНУ

СТРИБКИ У ДОВЖИНУ З РОЗБІГУ

Етапи

Основні засоби:

Організаційно-методичні вказівки

 

 

Поштовх

Виконання імітаційних вправ:
 1) відштовхування з місця з виведенням тазу вперед і підйомом махової ноги;
 2) відштовхування в поєднанні з рухами рук;
3) відштовхування з одного кроку;
4) відштовхування з 1-3 бігових кроків із стрибком на махову ногу на гімнастичну стінку або інший гімнастичний снаряд.

Потрібно стежити за тим, щоб в кінці відштовхування поштовхова нога повністю розгиналася в колінному і гомілковостопному суглобах, махова нога енергійно виносилася вперед-вгору, і всі рухи виконувалися легко і вільно. Поштовхова нога ставиться ближче до проекції ОЦВ тіла на всю стопу або перекочуванням з п'яти на

носок.

 

  

Поєднання розбігу з поштовхом.

1) стрибки в кроці з приземленням на махову ногу і подальшою пробіжкою з 2-3 кроків розгону;
2) те ж, але серіями, відштовхуючись на кожен 3-й або 5-й крок;
3) стрибки з короткого розгону через 1-2 планки;
 4) стрибки з короткого розгону на гімнастичні снаряди.

Починаючи стрибати з 2-3 кроків, потрібно постійно збільшувати довжину розгону до 8-10 бігових кроків і стежити за тим, щоб відштовхування було повним і енергійним, а останній крок декілька коротше попереднього.

 


 Приземлення.

1)Стрибки з місця

2)Стрибок в кроці

3)Стрибок «зігнувши ноги»

Необхідно можливо далі викидати ноги вперед. Для кращого винесення ніг вперед на місце приземлення можна зробити ясно видиму відмітку або покласти на це місце мотузок, стрічку, поставивши перед спортсменами завдання, приземляючись, посилати ноги за відмітку.

 

 Рухи у польоті.

Спосіб «зігнувши ноги».

відштовхування і політ в широкому кроці
після вильоту «в кроці» виконати згрупування.
Якщо учні освоїли відштовхування і політ в широкому кроці, то вивчення способу польоту «зігнувши ноги» не представлятиме великих труднощів. Їм треба показати, як після вильоту «в кроці» виконати згрупування. Після цього стрибки з згрупуванням у польоті виконуються з поступовим збільшенням розгону до 10-12 бігових кроків. Корисно імітувати виліт «в кроці» і згрупування у висі на кільцях.

Спосіб «прогнувшись»

 1) стрибки з декількох кроків розгону «в кроці», опускаючи махову ногу, приземляючись на неї і пробігаючи вперед;
2) стрибки «в кроці» з опусканням махової ноги і відведенням обох ніг назад;
3) те ж, але в поєднанні з рухом рук вгору - в сторони або вниз-назад-вгору;
4) стрибки способом «прогнувшись» в цілому, використовуючи для подовження польоту гімнастичний місток;
5) стрибки в цілому, поступово збільшуючи довжину розгону до 10-12 бігових кроків;
6) імітація руху ніг у висі на гімнастичних кільцях або драбині.

 

 

 

Стежити за тим, щоб під час опускання махової ноги вниз таз виводився вперед, а плечі дещо відхилялися назад.

 

Стрибок 
в цілому.   Встановлення   довжини   повного   розбігу.

1) повторна пробіжка повного розбігу;
2) стрибки в довжину з короткого, середнього і повного розбігу вибраним способом;
3) стрибки в цілому, звертаючи увагу на виконання останніх кроків і можливо швидше відштовхування при мінімальному зниженні горизонтальної швидкості, одержаної в розгоні.

Потрібно навчити учнів точно потрапляти на місце відштовхування, пробігати розгін завжди в одному і тому ж ритмі, у жодному випадку не скорочувати і не розтягувати кроки, для того, щоб потрапити на брусок.

 Довжину повного розгону можна встановити, змірявши по слідах, залишених на доріжці, довжину 18-21 біговий крок або розбігаючись від бруска по доріжці для стрибків і відштовхуючись вгору на 18-му або 21-му кроці. Відмітка, залишена при цьому відштовхуванні, і буде контрольною для початку розгону. Відповідно встановлюється контрольна відмітка для останніх 6 кроків розбігу.