5 КЛАС

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Модуль

 НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС                  5 клас

Дата

 12/02/2021

 

НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ

Тема для вивчення

Удосконалення основних технічних прийомів


Теоретичні
відомості





Завдання на урок

1-Виконати вправи

2-Виконати імітаційні рухи "ПОДАЧА"

 3-Виконати вправи на гнучкість

 4-Виконуємо орієнтовний норматив на визначення розвитку фізичної якості ГНУЧКІСТЬ


   


 


   

 

 

 

Примітка

5 -ОЦІНЮЄМО СВОЇ МОЖЛИВОСТІ ЗА ДАНИМИ ТАБЛИЦІ 

 



ПРАВИЛА ГРИ В НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС


ВИКОНАТИ ТЕСТ 

Модуль

 НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС                  5 клас

Дата

 22/01

 

НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ

Тема для вивчення

Виконання основних технічних прийомів, подача

Теоретичні
відомості


Розминка


Виконати комплекс вправ


Завдання на урок

 Виконати вправи з м'ячем
Контроль м'яча 
1. Покласти м'яч на закриту ракетку, стоячи на місці перекочувати його по колу - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)
2. Покласти м'яч на відкриту ракетку, стоячи на місці перекочувати його по колу - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)
3. Повторити першу вправу під час руху звичайним кроком - 30с.
4. Повторити другу вправу під час руху звичайним кроком - 30с.
5. Покласти м'яч на ракетку, тримаючи її зручнішою для вас хваткою, рухаючись приставними кроками утримувати м'яч на ракетці - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)

 Жонглювання м'ячем 

1. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою стороною ракетки на місці – 30 с.

2. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу закритою стороню ракетки на місці – 30с.
3. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки на місці – 30 с.     4. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою стороною ракетки під час ходьби – 30 с.
5. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу закритою стороню ракетки під час ходьби – 30с.
6. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки під час ходьби – 30 с.
 

 7. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки сидячи на підлозі – 30с   








Методичні рекомендації

відпочинок між вправами  10-15с.

Перелянути відео, виконати імітаційні рухи "ПОДАЧА ПОШТОВХОМ ЗЛІВА"

 


 

Примітка

 

 


Модуль

 НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС                  5 клас

Дата

 20/01

 

НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ

Тема для вивчення

Виконання основних технічних прийомів, подача

Теоретичні
відомості


Розминка


Виконати комплекс вправ


Завдання на урок

 Виконати вправи з м'ячем
Контроль м'яча 
1. Покласти м'яч на закриту ракетку, стоячи на місці перекочувати його по колу - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)
2. Покласти м'яч на відкриту ракетку, стоячи на місці перекочувати його по колу - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)
3. Повторити першу вправу під час руху звичайним кроком - 30с.
4. Повторити другу вправу під час руху звичайним кроком - 30с.
5. Покласти м'яч на ракетку, тримаючи її зручнішою для вас хваткою, рухаючись приставними кроками утримувати м'яч на ракетці - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)

 Жонглювання м'ячем 

1. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою стороною ракетки на місці – 30 с.

2. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу закритою стороню ракетки на місці – 30с.
3. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки на місці – 30 с.     4. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою стороною ракетки під час ходьби – 30 с.
5. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу закритою стороню ракетки під час ходьби – 30с.
6. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки під час ходьби – 30 с.
 

 7. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки сидячи на підлозі – 30с   








Методичні рекомендації

відпочинок між вправами  10-15с.

Перелянути відео, виконати імітаційні рухи "ПОДАЧА ПОШТОВХОМ ЗЛІВА"

 


 

Примітка

 

 


Модуль

 НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС                  5 клас

Дата

 18/01

 

НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ

Тема для вивчення

Виконання основних технічних прийомів

Теоретичні
відомості

Перелянути відео 

Виконати комплекс вправ


Завдання на урок

І. Виконати вправи з ракеткою з попереднього уроку.

ІІ. Виконати вправи з м'ячем
Контроль м'яча 
1. Покласти м'яч на закриту ракетку, стоячи на місці перекочувати його по колу - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)
2. Покласти м'яч на відкриту ракетку, стоячи на місці перекочувати його по колу - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)
3. Повторити першу вправу під час руху звичайним кроком - 30с.
4. Повторити другу вправу під час руху звичайним кроком - 30с.
5. Покласти м'яч на ракетку, тримаючи її зручнішою для вас хваткою, рухаючись приставними кроками утримувати м'яч на ракетці - 30с. (старатися щоб м'яч  не впав)

1. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою стороною ракетки на місці – 30 с.

2. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу закритою стороню ракетки на місці – 30с.
3. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки на місці – 30 с.     4. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою стороною ракетки під час ходьби – 30 с.
5. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу закритою стороню ракетки під час ходьби – 30с.
6. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки під час ходьби – 30 с.
     








Методичні рекомендації

відпочинок між вправами  10-15с.

 



 

Примітка

 

 


 ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Модуль

 НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС                  5 клас

Дата

 15/01

 

НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ

Тема для вивчення

Виконання основних технічних прийомів

Теоретичні
відомості

Найпростіші правила подачі.

   Після подачі м’ячик повинен перелетіти і не зачепити сітку, потрапити на бік суперника і відскочити один раз, після чого його можна відбивати.
   При подачі гравець повинен перебувати за задньою лінією столу, разом зі своєю ракеткою.
   Якщо з яких-небудь причин (як правило, недосвідченість) подача була зроблена над столом або ж з ходу, то її зараховують як неправильну.        Якщо при подачі м’яч торкнувся сітки або стійки сітки, подача повторюється, а очко не присуджується. «Переподачі» нічим, крім загального часу гри, не обмежені.
    За правилами гри в настільний теніс відразу після відскоку м’яча, поданого на твою сторону столу, необхідно його відбити на бік суперника. В цьому й полягає весь ігровий процес настільного тенісу.     
   Гра ведеться до тих пір, поки один з учасників не помилиться або не зможе відбити м’яч на сторону суперника.
   За кожну помилку гравця його опонент отримує 1 очко.
Розглянемо це на наступному уроці.


Завдання на урок

І. Виконати вправи з ракеткою з попереднього уроку.

ІІ. Виконати жонглювання м'ячем

1. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою стороною ракетки на місці – 30 с.
2. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу закритою стороню ракетки на місці – 30с.
3. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки на місці – 30 с.     4. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою стороною ракетки під час ходьби – 30 с.
5. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу закритою стороню ракетки під час ходьби – 30с.
6. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу, почергово, відкритою та закритою сторонами ракетки під час ходьби – 30 с.
    

ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО 

 

 

 

Примітка

 

 


ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
УВАГА!!!            Завдання виконуємо в кімнаті, у власному дворі! 
Дотримуємось безпеки життєдіяльності. 
Стежимо  за самопочуттям! 
Контролюємо ЧСС (пульс)!
    В разі  поганого самопочуття вправи не
виконуємо та повідомляємо про це батьків.


Модуль

НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС                5 клас

Дата

13/01

НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ

Тема для вивчення

Виконання основних технічних прийомів

Теоретичні відомості

Правила безпеки на уроках настілього тенісу            Читати ТУТ

Завдання 
на урок





Вправи з ракеткою
   1. Тримаючи ракетку за головку в лівій руці взяти її правою рукою за ручку, спостерігаючи за правильністю хватки.

2. Повторити першу вправу не дивлячись, на ракетку (з закритими очима); правильність хватки визначаємо на дотик.

3. Взяти ракетку правильною хваткою, після чого всі пальці правої руки, крім великого і вказівного, відвести від ручки ракетки і зробить кілька різких помахів ракеткою (наприклад, обмахуватись нею, як віялом, робити удари по уявному мячу і т.п.)

Вправи в ловінні м'яча
   1.Підкинути м'яч прямо перед собою на висоту 50-70 см і зловити його правою рукою, оберненою долонею вгору.

2. Туж вправу, ускладнимо тим що м'яч підкинемо через спину, з-під ліктя лівої руки.

3. Підкинути м'яч з відкритої долоні лівої руки (положення долоні, як при подачі) і зловити м'яч правою рукою.

4.Підкинути м'яч з відкритої долоні лівою рукою, як при подачі, і зловити м'яч збоку правою рукою рухом справа наліво (елементи рухів подачі).

5. Перекидання м'яча руками між партнерами. Двоє, що займаються стають обличчям один до одного на відстані 3-4 м і по черзі кидають один одному м'яч, направляючи його під праву руку на висоті від ременя до плечей.      

6. Жонглювання двома м'ячами.(Перекидати два м'ячі з руки в руку)

7. Жонглювання двома м'ячами однією рукою. 

ДЛЯ ЛІВШІВ ВПРАВИ ВИКОНУЮТЬСЯ  НАВПАКИ 

Вправи з ракеткою мають на меті закріплення досвіду правильного тримання ракетки.

Третя вправа має на меті закріплення досвіду міцного, але ненапруженого тримання ракетки великим і вказівним пальцями.








Методичні рекомендації

Вправи в лові м'яча мають на меті розвиток навичок вміння дивитися на м'яч.

У всіх вправах з м'ячем необхідно уважно дивитися на м'яч.

Необхідно ретельно стежити за правильністю ігрових рухів у вправах 3 і 4. 

Вправу 5 виконувати за можливості 





Примітка

Кожну вправу виконуємо   по 10-20 повторів

  


ПАМ'ЯТАЙ І ЗАВЖДИ ВИКОНУЙ

Читати ТУТ ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ САМОСТІЙНИХ ЗАНЯТЬ З НАСТІЛЬНОГО ТЕНІСУ!!!

!!! День розпочинаємо з РАНКОВОЇ ЗАРЯДКИ


Модуль

НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС                5 клас

Дата

11/01

НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ

Тема для вивчення

Виконання основних технічних прийомів

Теоретичні відомості

Правила безпеки на уроках настілього тенісу            Читати ТУТ



Завдання 
на урок





Вправи в ловінні м'яча
   1.Підкинути м'яч прямо перед собою на висоту 50-70 см і зловити його правою рукою, оберненою долонею вгору.

2. Туж вправу, ускладнимо тим що м'яч підкинемо через спину, з-під ліктя лівої руки.

3. Підкинути м'яч з відкритої долоні лівої руки (положення долоні, як при подачі) і зловити м'яч правою рукою.

4.Підкинути м'яч з відкритої долоні лівою рукою, як при подачі, і зловити м'яч збоку правою рукою рухом справа наліво (елементи рухів подачі).

5. Перекидання м'яча руками між партнерами. Двоє, що займаються стають обличчям один до одного на відстані 3-4 м і по черзі кидають один одному м'яч, направляючи його під праву руку на висоті від ременя до плечей.      

6. Жонглювання двома м'ячами.(Перекидати два м'ячі з руки в руку)

7. Жонглювання двома м'ячами однією рукою. 

Методичні рекомендації

Вправи в лові м'яча мають на меті розвиток навичок вміння дивитися на м'яч.

У всіх вправах з м'ячем необхідно уважно дивитися на м'яч.

Необхідно ретельно стежити за правильністю ігрових рухів у вправах 3 і 4. 

Вправу 5 виконувати за можливості 

Переглянути відео



Примітка

Кожну вправу виконуємо   по 10-20 повторів

  





Модуль
ЛЕГКА АТЛЕТИКА                 5 клас
Дата
06/05, 08/05, 13/05, 15/05, 18/05
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
Тема для вивчення
Біг 60м.
Теоретичні відомості
  


Завдання
 на урок




  Вправи для розвитку швидкості
1. Біг в упорі стоячи в максимальному темпі протягом 6 - 10 с.
2. Рухи руками, як під час бігу, в максималь­ному темпі протягом 6 -10 с.
3. Дріботливий біг з переходом на швидкий.  8-10м.
4. Повторний біг з прискоренням. Інтервали відпочинку -1-2 хв. 10-15 м. (5-6 разів)
5. Повторний біг з ходи. Інтервали відпочинку - 3 - 6 хв. 30 м. . (5-6 разів)

Етапи

Основні засоби:
Організаційно-методичні вказівки



Біг по дистанції
1. Рівномірний біг з невисокою і середньою швидкістю на різних відрізках дистанції ( 30-60 м).
 2. Біг з прискоренням на тих же відрізках, але з підтримкою високої швидкості на невеликих ділянках дистанції.
3. Біг з прискоренням по сигналу з ходу і з місця.
 4. Прості бігові вправи на відрізках до 40-50м («дріботливий» біг, біг з високим підняттям стегна, біг стрибковими кроками).

   При бігу з прискоренням потрібно поступово збільшувати швидкість лише до тих пір, поки зберігається свобода і правильність рухів.      
     Дріботливий біг закінчують вільним бігом за інерцією.
     Всі вправи виконують спершу індивідуально, а потім невеликими групами.
    Слід навчити тих, що займаються контролювати свої рухи і оцінювати правильність виконання тих або інших елементів бігу.
    Типовими помилками в бігу по дистанції є неповне випрямляння ноги при відштовхуванні, недостатнє підняття стегна махової ноги, зайвий нахил або відхилення тулуба, постановка стоп шкарпетками назовні, загальна скованість рухів.


Низький старт та стартовий розгін
1. Біг з високого старту, значно зігнувши ноги і спираючись однією рукою об землю.
2. Багатократне виконання команд «На старт!» і «Увага!».
 3. Біг з низького старту на прямій і повороті самостійно і по команді.
5. Біг з низького старту з переходом до вільного бігу за інерцією.

ЯК правильно стартувати

Застосування стартових колодок можливе лише після того, як спортсмени оволодіють основами стартових рухів, використовуючи для цього високий старт і старт, спираючись об землю рукою. 
Якийсь час потрібно приділити підбору найбільш зручного для кожного варіанту розстановки стартових колодок.
 Для того, щоб навчити переходу від стартового розгону до бігу по дистанції, необхідно частіше практикувати змінний біг, чергуючи переходи від бігу з максимальними зусиллями до вільного бігу за інерцією. 
Особливу увагу слід звертати на такі помилки, як виплигування із старту, відштовхування більше вгору, чим вперед, випрямляння тіла на перших же кроках, недостатньо енергійні рухи рук, біг із старту на зігнутих ногах дрібними кроками.


Фінішування
1. Біг на 30-50 м з пробіганням фінішної лінії, не уповільнюючи бігу; те ж з прискоренням і на максимальній швидкості.
2. Кидок на стрічку грудьми вперед з відведенням рук назад при бігу з різною швидкістю.
3. Кидок на стрічку боком з поворотом плечей в бігу на різній швидкості.
Навчання фінішуванню слід проводити спершу поодинці, а потім групами.
Слід звернути увагу вольових зусиль, що займаються на необхідність концентрації, в кінці дистанції, акцентованої роботи рук, але без порушення загального малюнка бігу.
 Потрібно уникати бігу, що закріпощає, в кінці дистанції із-за передчасних спроб збільшити довжину або частоту кроків.

Модуль
ЛЕГКА АТЛЕТИКА                 5 клас
Дата
22/04, 24/04, 27/04, 29/04, 04/05
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
Тема для вивчення
Рівномірний біг до 1000 м
Теоретичні відомості
  Правила безпеки на уроках легкої атлетики



Завдання
 на урок


  

Вправи
для розвитку витривалості
1. Стрибки з ноги на ногу по сходинках (8-10 разів)
2. Біг під гору.
3. Стрибки від лінії до лінії -10 разів)
4. Ривки після бігу підтюпцем (10-12 разів)
5. Біг у рівномірному темпі 500-1000м, або 2-4 хвилини 
6. Рухлива гра «Квач»,

Примітка



КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
17.04








ФУТБОЛ
Теоретичні відомості
ПРАВИЛА ФУТБОЛУ

Удосконалення технічних прийомів та тактичних дій




Виконати вправи для покращення ведення м'яча


  Вправи на дриблінг.


                            
РОЗМИНКА(13-15 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
Вправи з м'я­чами 
(Впр.4-8 можна з м'якою іграшкою).
4. Ноги нарізно, м'яч три­мати на рівні стегон. Підніман­ня рук з м'ячем вгору, вперед і обертання тулубом ліворуч, праворуч по черзі (на чотири рази) — 8 разів.
5. Лежачи на спині, трима­ючи м'яч у руках за головою, підніматися в положення си­дячи, утримуючи м'яч на ви­тягнутих руках над головою і продовжувати згинання тулу­ба вперед, доторкнувшись м'я­чем землі — 6 разів  
6.Учень стоїть. М'яч лежить збоку. Перестрибування через м'яч то в одну сторону, то в ін­шу — 10 разів
7. Учень стоїть, ноги наріз­но, м'яч попереду на витягну­тих руках, обертання тулуба то праворуч, то ліворуч — 10 ра­зів
8. Учень стоїть ноги наріз­но, м'яч між ногами. Стрибки вгору зі зведенням ніг над м'я­чем — 10 разів
9. Ведення м’яча змійкою. Дистанція 15-20м. відстань між прапорцями 2м. 3-4 повторень.
  
Відпочиваємо 2-3 хв.




Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

Розпочинаємо з ранкової зарядки


КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
15.04








ФУТБОЛ
Удосконалення технічних прийомів та тактичних дій

Вправи з елементами футболу.
(м'яч фут­больний або волейбольний).
1. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном і спіймати.
2. Підкинути м'яч угору, підбити його головою і спіймати.
3. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном, потім — головою і спіймати.
4. Затиснути м'яч між ступнями. Підстриб­нувши і зігнувши ноги, підкинути його вгору і спіймати.
5. Підкинути м'яч ногою вгору, дати йому впасти на землю, повторити те саме і спіймати його.
6. Поставити ногу носком на м'яч, відкотити його від себе, підкинути на підйом ноги, під­кинути вгору і спіймати.
7. Поставити ногу носком на м'яч, відкоти­ти його від себе, підкинути ногою вгору, підбити стегном і спіймати.
8. Підкинути м'яч ногою вгору, підбити його головою, підстрибнути і спіймати.
9. З відстані 6—7 м ударити по м'ячу і влу­чити ним у коло діаметром 1 м, накреслене на стіні або паркані. 
10. Високо підкинути м'яч уперед — угору, підбігти, підстрибнути й вдарити по ньому го­ловою (вправо, вліво, вперед).
Виконати переміщення та ведення м'яча за схемою


  Вправи на дриблінг.

Розумні дії у футболі.
                            
РОЗМИНКА(13-15 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
Вправи з м'я­чами 
(Впр.4-8 можна з м'якою іграшкою).
4. Ноги нарізно, м'яч три­мати на рівні стегон. Підніман­ня рук з м'ячем вгору, вперед і обертання тулубом ліворуч, праворуч по черзі (на чотири рази) — 8 разів.
5. Лежачи на спині, трима­ючи м'яч у руках за головою, підніматися в положення си­дячи, утримуючи м'яч на ви­тягнутих руках над головою і продовжувати згинання тулу­ба вперед, доторкнувшись м'я­чем землі — 6 разів  
6.Учень стоїть. М'яч лежить збоку. Перестрибування через м'яч то в одну сторону, то в ін­шу — 10 разів
7. Учень стоїть, ноги наріз­но, м'яч попереду на витягну­тих руках, обертання тулуба то праворуч, то ліворуч — 10 ра­зів
8. Учень стоїть ноги наріз­но, м'яч між ногами. Стрибки вгору зі зведенням ніг над м'я­чем — 10 разів
9. Ведення м’яча змійкою. Дистанція 15-20м. відстань між прапорцями 2м. 3-4 повторень.
  
Відпочиваємо 2-3 хв.

 Виконуємо орієнтовний норматив на визначення розвитку фізичної якості ГНУЧКІСТЬ

РОБИМО ВПРАВИ НА ГНУЧКІСТЬ


Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

!!! Визначаємо свою гнучкість

Орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей

Навчальні нормативи
Рівні компетентності
Низький
середній
достатній
високий
Нахил тулуба вперед із положення сидячи (см)
юн.
до 2
2
3
5
дівч.
до 5
5
7
10


КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
13.04








ФУТБОЛ
групові дії в захисті:
   правильний вибір позиції; 


Вправи з елементами футболу.
(м'яч фут­больний або волейбольний).
1. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном і спіймати.
2. Підкинути м'яч угору, підбити його головою і спіймати.
3. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном, потім — головою і спіймати.
4. Затиснути м'яч між ступнями. Підстриб­нувши і зігнувши ноги, підкинути його вгору і спіймати.
5. Підкинути м'яч ногою вгору, дати йому впасти на землю, повторити те саме і спіймати його.
6. Поставити ногу носком на м'яч, відкотити його від себе, підкинути на підйом ноги, під­кинути вгору і спіймати.
7. Поставити ногу носком на м'яч, відкоти­ти його від себе, підкинути ногою вгору, підбити стегном і спіймати.
8. Підкинути м'яч ногою вгору, підбити його головою, підстрибнути і спіймати.
9. З відстані 6—7 м ударити по м'ячу і влу­чити ним у коло діаметром 1 м, накреслене на стіні або паркані. 
10. Високо підкинути м'яч уперед — угору, підбігти, підстрибнути й вдарити по ньому го­ловою (вправо, вліво, вперед).
Виконати переміщення та ведення м'яча за схемою


  Вправи на дриблінг.


                            
РОЗМИНКА(13-15 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
Вправи з м'я­чами 
(Впр.4-8 можна з м'якою іграшкою).
4. Ноги нарізно, м'яч три­мати на рівні стегон. Підніман­ня рук з м'ячем вгору, вперед і обертання тулубом ліворуч, праворуч по черзі (на чотири рази) — 8 разів.
5. Лежачи на спині, трима­ючи м'яч у руках за головою, підніматися в положення си­дячи, утримуючи м'яч на ви­тягнутих руках над головою і продовжувати згинання тулу­ба вперед, доторкнувшись м'я­чем землі — 6 разів  
6.Учень стоїть. М'яч лежить збоку. Перестрибування через м'яч то в одну сторону, то в ін­шу — 10 разів
7. Учень стоїть, ноги наріз­но, м'яч попереду на витягну­тих руках, обертання тулуба то праворуч, то ліворуч — 10 ра­зів
8. Учень стоїть ноги наріз­но, м'яч між ногами. Стрибки вгору зі зведенням ніг над м'я­чем — 10 разів
9. Ведення м’яча змійкою. Дистанція 15-20м. відстань між прапорцями 2м. 3-4 повторень.
  
Відпочиваємо 2-3 хв.

 Виконуємо орієнтовний норматив на визначення сили -  ПІДТЯГУВАННЯ (хлопці у висі, дівчата у висі лежачи)

Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

!!! Визначаємо свою силу

Орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей

Навчальні нормативи
Рівні компетентності
Низький
середній
достатній
високий
Підтягування (кількість разів)
юн.
до 2
2
3
4
дівч.
до 3
3
6
8


КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
10.04








ФУТБОЛ

індивідуальні дії в захисті: 
   вибір позиції стосовно суперника та протидія отриманню ним м'яча;
   "закривання" 

Вправи з елементами футболу.
(м'яч фут­больний або волейбольний).
1. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном і спіймати.
2. Підкинути м'яч угору, підбити його головою і спіймати.
3. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном, потім — головою і спіймати.
4. Затиснути м'яч між ступнями. Підстриб­нувши і зігнувши ноги, підкинути його вгору і спіймати.
5. Підкинути м'яч ногою вгору, дати йому впасти на землю, повторити те саме і спіймати його.
6. Поставити ногу носком на м'яч, відкотити його від себе, підкинути на підйом ноги, під­кинути вгору і спіймати.
7. Поставити ногу носком на м'яч, відкоти­ти його від себе, підкинути ногою вгору, підбити стегном і спіймати.
8. Підкинути м'яч ногою вгору, підбити його головою, підстрибнути і спіймати.
9. З відстані 6—7 м ударити по м'ячу і влу­чити ним у коло діаметром 1 м, накреслене на стіні або паркані. 
10. Високо підкинути м'яч уперед — угору, підбігти, підстрибнути й вдарити по ньому го­ловою (вправо, вліво, вперед).
Виконати переміщення та ведення м'яча за схемою


  Вправи на дриблінг.

Розумні дії у футболі.
                            
РОЗМИНКА(13-15 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
Вправи з м'я­чами 
(Впр.4-8 можна з м'якою іграшкою).
4. Ноги нарізно, м'яч три­мати на рівні стегон. Підніман­ня рук з м'ячем вгору, вперед і обертання тулубом ліворуч, праворуч по черзі (на чотири рази) — 8 разів.
5. Лежачи на спині, трима­ючи м'яч у руках за головою, підніматися в положення си­дячи, утримуючи м'яч на ви­тягнутих руках над головою і продовжувати згинання тулу­ба вперед, доторкнувшись м'я­чем землі — 6 разів  
6.Учень стоїть. М'яч лежить збоку. Перестрибування через м'яч то в одну сторону, то в ін­шу — 10 разів
7. Учень стоїть, ноги наріз­но, м'яч попереду на витягну­тих руках, обертання тулуба то праворуч, то ліворуч — 10 ра­зів
8. Учень стоїть ноги наріз­но, м'яч між ногами. Стрибки вгору зі зведенням ніг над м'я­чем — 10 разів
9. Ведення м’яча змійкою. Дистанція 15-20м. відстань між прапорцями 2м. 3-4 повторень.
  
Відпочиваємо 2-3 хв.

 Виконуємо орієнтовний норматив  на визначення сили ЗГИНАННЯ РОЗГИНАННЯ РУК В УПОРІ ЛЕЖАЧИ (хлопці від підлоги, дівчата від лави 30 см)

Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

!!! Визначаємо свою силу

Орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей

Навчальні нормативи
Рівні компетентності
Низький
середній
достатній
високий
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів)
юн.
до 4
4
7
10
дівч.
до 4
4
6
8


КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
08.04








ФУТБОЛ
  групові дії в нападі:
  взаємодія двох і більше гравців ;
  взаємодія з партнерами під час організації атаки;

Вправи з елементами футболу.
(м'яч фут­больний або волейбольний).
1. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном і спіймати.
2. Підкинути м'яч угору, підбити його головою і спіймати.
3. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном, потім — головою і спіймати.
4. Затиснути м'яч між ступнями. Підстриб­нувши і зігнувши ноги, підкинути його вгору і спіймати.
5. Підкинути м'яч ногою вгору, дати йому впасти на землю, повторити те саме і спіймати його.



  Вправи на дриблінг.


                            
РОЗМИНКА(13-15 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
Вправи з м'я­чами 
(Впр.4-8 можна з м'якою іграшкою).
4. Ноги нарізно, м'яч три­мати на рівні стегон. Підніман­ня рук з м'ячем вгору, вперед і обертання тулубом ліворуч, праворуч по черзі (на чотири рази) — 8 разів.
5. Лежачи на спині, трима­ючи м'яч у руках за головою, підніматися в положення си­дячи, утримуючи м'яч на ви­тягнутих руках над головою і продовжувати згинання тулу­ба вперед, доторкнувшись м'я­чем землі — 6 разів  
6.Учень стоїть. М'яч лежить збоку. Перестрибування через м'яч то в одну сторону, то в ін­шу — 10 разів
7. Учень стоїть, ноги наріз­но, м'яч попереду на витягну­тих руках, обертання тулуба то праворуч, то ліворуч — 10 ра­зів
8. Учень стоїть ноги наріз­но, м'яч між ногами. Стрибки вгору зі зведенням ніг над м'я­чем — 10 разів
9. Ведення м’яча змійкою. Дистанція 15-20м. відстань між прапорцями 2м. 3-4 повторень.
  
Відпочиваємо 2-3 хв.

 Виконуємо орієнтовний норматив СТРИБОК У ДОВЖИНУ З МІСЦЯ

Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

!!! Визначаємо свої швидкісно-силові якості

Орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей

Навчальні нормативи
Рівні компетентності
Низький
середній
достатній
високий
Стрибок у довжину з місця (см)
юн.
до 120
120
140
160
дівч.
до 110
110
120
140

КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
06.04








ФУТБОЛ

  індивідуальні дії у нападі:
маневрування на полі;
 «відкривання» для прийому м’яча, відволікання суперника; 

Відкривання
Відкривання означає вихід футболіста на вільну позицію, що дає можливість звільнитися від опіки суперника, відірватися від нього й, одержавши м'яч, виконати удар по воротам. Гравець, який відкрився, може повести суперника за собою, звільняючи шлях до воріт протилежної команди одному зі своїх партнерів. Вихід на вільне місце, як правило, здійснюється на швидкості. Цьому можуть передувати імітація гравцем деякої пасивності з метою введення опікуна в оману або ж рухи, які заплутують суперника. Відкриватися можна вперед, убік, а при необхідності й назад. Причому робити це потрібно вчасно, а саме в той момент, коли партнер готовий зробити передачу на вільне місце. 
  Виконати  вправи на дриблінг.

Вправи з елементами футболу 
(м'яч фут­больний або волейбольний).
1. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном і спіймати.
2. Підкинути м'яч угору, підбити його головою і спіймати.
3. Підкинути м'яч угору, підбити його стег­ном, потім — головою і спіймати.
4. Затиснути м'яч між ступнями. Підстриб­нувши і зігнувши ноги, підкинути його вгору і спіймати.



                          
РОЗМИНКА(10-15 хв.)
Загальнорозвивальні вправи на місці з м'ячем, м'яч у руках
 1. В. п. — о. с, м'яч унизу:
1 — нахил голови вперед;
2 — те саме, назад;
3 —4 —те саме, вправо, вліво
2. В. п. — о. с, м'яч перед собою:
1 — підкинути м'яч перед собою вгору, плеснути в долоні перед собою, за спиною, спіймати м'яч;
2 — те саме
3. В. п. — ноги нарізно, м'яч угору:
1 — коловий оберт тулуба праворуч;
 2 — в. п.;
3 — 4 —те саме, ліворуч
4. В. п. — о. с, м'яч унизу:
1 — випад правою вперед, м'яч покласти на підлогу;
2 — в. п. без м'яча;
3 — 4 — те саме, з лівої ноги, взяти м’яч
5. В. п. — упор сидячи, права нога в сторону:
1 — 4 — стрибком зміна положення ніг
6. В. п. — те саме, права нога назад:
1 —4 — стрибком зміна положень ніг
7. В. п. — сидячи упор позаду, м'яч на тулубі:
1—4 — переміщення руками праворуч, коло навколо своєї ступні;
5 —8 — те саме, ліворуч
8. В. п. — м'яч на підлозі, упор лежачи, м'яч між руками;
1—4 — коло навколо м'яча вправо;
5 —8 — те саме, вліво
9. В. п. — м'яч між ногами, руки на пояс:
1 — стрибок уперед;
2 — в. п.;
3 — 4 — те саме, ліворуч, праворуч
10. Те саме, по два стрибки
11. В. п. — те саме:
1 —4 — стрибком підкинути м'яч вгору і піймати його руками

  Відпочиваємо 2-3 хв.

  Виконуємо 30 секунд піднімання в сід з положення лежачи на спині, руки в замок за головою, ноги закріплені та зігнуті в колінах (рахуємо кількість повних піднімань)
Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

!!! Визначаємо свої швидкісно-силові якості

Орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей

Навчальні нормативи
Рівні компетентності
Низький
середній
достатній
високий
Піднімання тулуба в сід з положення лежачи на спині за 30 с.
юн.
до 10
10
16
20
дівч.
до 9
9
15
19


!!!  Під час канікул заняття з фізичної культури не припиняємо. Готуємося до щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України

!!! РАНКОВА ЗАРЯДКА

ФУТБОЛ
Орієнтовні навчальні нормативи (5 кл.)
Навчальні нормативи
Рівні компетентності
низький
середній
достатній
високий
6 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 7 м

Х

1 або жодного влучного удару
2
3
4–6

Д
Жодного влучного удару
1
2
3–6

6 передач м’яча з місця на точність партнеру одним із вивчених способів з відстані 7 м

Х

1 або жодної
правильно виконаної передачі
2
3
4–6

Д
Жодної правиль­но виконаної передачі
1
2
3–6

КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
27.03
ФУТБОЛ
вибір правильної позиції у воротах під час виконання різних ударів;
                                
РОЗМИНКА(8-10 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
4. 10 стрибків у довжину поштовхом двома ногами.
5. 20-30 присідань.
6. Дріботинний біг на міс­ці — 1 хв
7. Біг з прискоренням – 1 хв.
8. Повільний біг – 1 хв.
9. Ноги на ширину плеч. Повільно нахиляючись вперед, дістати пальцями до землі, не згинаючи ноги в колінах. По­вторити 5 — 6 разів.
10. Стати на коліна. Руки на стегнах, 2 — 3 рази прогнути­ся назад.
11.Махи ногами вперед — вгору і назад — вгору. По­вторити 5 — 6 разів.
Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
25.03
ФУТБОЛ
 ловлення м’яча збоку;
гра на виході; відбивання м’яча однією та двома руками;
РОЗМИНКА(8-10 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
4. 10 стрибків у довжину поштовхом двома ногами.
5. 20-30 присідань.
6. Дріботинний біг на міс­ці — 1 хв
7. Біг з прискоренням – 1 хв.
8. Повільний біг – 1 хв.
9. Ноги на ширину плеч. Повільно нахиляючись вперед, дістати пальцями до землі, не згинаючи ноги в колінах. По­вторити 5 — 6 разів.
10. Стати на коліна. Руки на стегнах, 2 — 3 рази прогнути­ся назад.
11.Махи ногами вперед — вгору і назад — вгору. По­вторити 5 — 6 разів.

КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
23.03
ФУТБОЛ
жонглювання м’ячем:   жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою;


  За наявності умов  відпрацювати практично.                                               

1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
4. 10 стрибків у довжину поштовхом двома ногами.
5. 20-30 присідань.
6. Дріботинний біг на міс­ці — 1 хв
7. Біг з прискоренням – 1 хв.
8. Повільний біг – 1 хв.
9. Ноги на ширину плеч. Повільно нахиляючись вперед, дістати пальцями до землі, не згинаючи ноги в колінах. По­вторити 5 — 6 разів.
10. Стати на коліна. Руки на стегнах, 2 — 3 рази прогнути­ся назад.
11.Махи ногами вперед — вгору і назад — вгору. По­вторити 5 — 6 разів.
Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
20.03
ФУТБОЛ
вкидання м’яча: вкидання м’яча вивченими способами на дальність;


              За наявності умов  виконати вкидання із за голови на дальність та влучність (м’яч можна замінити будь яким іншим предметом, наприклад м’якою іграшкою).                                                
РОЗМИНКА(8-10 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
4. 10 стрибків у довжину поштовхом двома ногами.
5. 20-30 присідань.
6. Дріботинний біг на міс­ці — 1 хв
7. Біг з прискоренням – 1 хв.
8. Повільний біг – 1 хв.
9. Ноги на ширину плеч. Повільно нахиляючись вперед, дістати пальцями до землі, не згинаючи ноги в колінах. По­вторити 5 — 6 разів.
10. Стати на коліна. Руки на стегнах, 2 — 3 рази прогнути­ся назад.
11.Махи ногами вперед — вгору і назад — вгору. По­вторити 5 — 6 разів.
Перейти до відпрацювання навчального матеріалу 

 РАНКОВА ЗАРЯДКА

КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
18.03
ФУТБОЛ
 вдосконалення вивчених прийомів, атакуючи суперника спереду, збоку, ззаду;


РОЗМИНКА(8-10 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
4. 10 стрибків у довжину поштовхом двома ногами.
5. 20-30 присідань.
6. Дріботинний біг на міс­ці — 1 хв
7. Біг з прискоренням – 1 хв.
8.Біг зі змінами напрямку і швид­кості руху  – 1-2 хв.

КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
16.03
ФУТБОЛ
фінти в умовах виконання ігрових вправ;

За наявності умов  відпрацювати практично.

!!! САМІ ЦІКАВІ ФІНТИ В ІСТОРІЇ ФУТБОЛУ
РОЗМИНКА(8-10 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
4. 10 стрибків у довжину поштовхом двома ногами.
5. 20-30 присідань.
6. Дріботинний біг на міс­ці — 1 хв
7. Біг з прискоренням – 1 хв.
8.Біг зі змінами напрямку і швид­кості руху  – 1-2 хв.
КЛАС
ДАТА
Модуль
НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ЗАВДАННЯ
5
13.03
ФУТБОЛ
ведення м’яча середньою, внутрішньою та зовнішньою частинами підйому;
  За наявності умов  відпрацювати практично.
РОЗМИНКА(8-10 хв.)
1.Ходьба з випадами пра­воруч і ліворуч — 1 хв.
2.Ходьба у швидкому тем­пі — 1 хв
3.Біг у повільному темпі — 1-2хв
4. 10 стрибків у довжину поштовхом двома ногами.
5. 20-30 присідань.
6. Дріботинний біг на міс­ці — 1 хв.