07/02/24

ДАРТС. Правила гри.

      ВИВЧАЄМО ГРУ: «501», «301»,   «Раунд»,  «Великий раунд», «П’ять життів»,   «Американський крикет»,   «Всі п’ятірки» та інші.


Базові правила.

       Мішень кріпиться таким чином, щоб відстань від підлоги до центру мішені («Булл-ай») становила 173см. При цьому сектор <20> повинен бути чорного кольору і бути строго вгорі мішені. Мінімальна дистанція кидка – 2м 37см, виміряна горизонтально від поверхні мішені. 
     В основному в Дартс грають 2 гравці або 2 команди. Команда може складатися із двох і більше осіб.
    Перед початком гри кожен може зробити 9 кидків для розминки.
    Потім, для визначення, яка команда розпочинатиме першою в черзі кидків, один з учасників кожної команди здійснює контрольний кидок. Та команда, учасник якої потрапив ближче до центру мішені Булл-ай, розпочинає гру першою по черзі.
    Кожен гравець метає 3 дротики в одному підході. Зазвичай кидається 2 комплекти дротиків - один кожною командою, після чого дротики знімаються з мішені.
    Кидок не зараховується у разі заступу за лінію кидка, або коли гравець упускає дротик, перечепившись за лінію кидка. Для того щоб кидок вважався результативним, дротики повинні залишатися в полі мішені не менше 5 секунд після фінального кидка учасника. Якщо дротик застряє в іншому дротику або випадає з мішені, кидок не зараховується.

 Найбільш популярні ігри в дартс.

  «301» або «501»

   Кожен гравець починає гру з однаковою кількістю очок, в залежності від гри це або 301 або 501 очко. Суть гри полягає в максимально швидкому наборі очок, і закінчення гри (вихід в нуль). Після кожного кидка вибиті очки віднімаються від останнього значення, і так до тих пір, поки не залишиться нуль. Але, закінчити партію необхідно або в сектор подвоєння, або в яблучко (Bull  вважається подвоєнням сектора 25 очок).
   Якщо ваш фінальний кидок дав більше очок ніж необхідно, або після кидка у вас залишилося 1 очко, вся ця спроба не зараховується.
   Якщо на початкових етапах вам важко закінчувати партію в сектор подвоєння, тоді грайте в кінці в звичайний сектор, для початку цього буде достатньо, але при переході на більш високий рівень гри, необхідно робити все за офіційними правилами.
   Кожна гра в 301 або 501 очко має назву ЛЕГ (від англ. Leg). 5 легів це 1 сет. Залежно від умов змагань вам потрібно виграти ту чи іншу кількість сетів, для перемоги.
   Хід гри: Набір очок як правило виконується дартсменами в найбільші сектори з потроєнням: 20, 19, 18 і іноді в 17, таким чином попадання в ці сектори принесуть 60, 57, 54 і 51 очко. Коли кількість очок наближається до такого, яке можна закрити за одну спробу, ваше завдання вийти на 40 очок, або інше парне число менше 40. Маючи 40 очок, ви вже маєте можливість закінчити партію кидком в 20х2 (D20 – найвищий сектор дошки). Оптимально наближаючись до останньої спроби вийти на парне число, щоб було простіше закінчити партію в сектор з подвоєнням. Партію також можна закінчити і в червоний центр (Bull’s eye), але потрапити в цей сектор вкрай складно і роблять це як правило професіонали високого рівня. 

«Раунд»

    Правила гри зводяться до того, щоб по черзі вразити сектора від «1» до «20», потім «подвоєння» і «потроєння» 20-го сектора, і завершити гру необхідно влученням в «яблучко» мішені. У разі, якщо в серії кидків всі три дротика досягають мети, (наприклад: 1, 2, 3 або 12, 13, 14 і т. п.), гравець що кидав продовжує свою гру позачергово. Залікових полем сектора вважається вся його площа, включаючи кільця «подвоєння» і «потроєння» рахунку.    Переможцем вважається гравець, який першим вразив «яблучко». 

«Великий раунд»

    Гра ведеться по секторах від «1» до «20», включаючи «центр» (зелене кільце, або «булл»). Завдання кожного гравця – за один підхід (3 кидка) вразити свій поточний сектор максимальну кількість разів. Вважаються потрапляння тільки в поточний сектор. При попаданні в зону подвоєння або потроєння сектора, очки, відповідно, подвоюються або потроюються. Виграє гравець, який набрав найбільшу кількість очок.

 «Всі п’ятірки»

    Серіями по три дротика гравці прагнуть набрати максимальну кількість очок, кратну 5. Серія кидків, що дала число, що не кратне 5, не зараховується. Число 5 дає 1 очко, 10 – 2 очка, 50 – 10 очок і т. д. Переможцем вважається той, хто першим набере 51 очко.
    У грі діє правило «перебору». 

«Двадцять сім»

    Кожному гравцеві спочатку дається по 27 очок. Першими трьома дротиками необхідно вразити «подвоєння» сектора 1. При цьому кожне влучення в ціль приносить 2 очка (1 × 2). Якщо жоден з дротиків не потрапив в «подвоєння» сектора 1, то з наявної кількості очок (27) віднімається 2 очка (1 × 2).
    Наступними трьома дротиками необхідно вразити «подвоєння» сектора 2. При цьому кожне влучення в ціль приносить 4 очка (2 × 2). Якщо жоден з дротиків не потрапив в «подвоєння» сектора 2, то з наявної кількості очок віднімається 4 (2 × 2).
    Таким чином, гра ведеться до сектора «20» мішені. Переможцем вважається той, у кого після кидків в «подвоєння» сектора «20» залишилася більша кількість очок. Той гравець, чий рахунок в ході гри стає менше одиниці, вибуває зі змагання.  

«Тисяча»

    Заліковими полями в грі є «яблучко» і «зелене кільце». Кожен гравець спочатку не має очок і набирає їх серіями по три дротика, враховуючи тільки «50» і «25». Переможцем вважається той, хто першим набрав 1000 очок.
    У грі діє правило «перебору».  

«П’ять життів»

    За кидок трьома дротиками треба набрати більшу кількість очок, ніж набрав попередній гравець, хоча б на одне очко. Винятком є тільки 180 очок. Кожен гравець може помилитися 5 разів. На шостий гравець виходить з гри. У цю гру краще грати вп’ятьох – вшістьох. 

«Сектор 20»

    У грі «Сектор 20» гравець виконує 30 кидків (10 серій по 3 дротика), намагаючись набрати якомога більшу суму тільки за рахунок влучень в сектор «20» мішені. Попадання в «подвоєння» зараховуються за 40 очок, в «потроєння» – за 60 очок. Дротики, що не потрапили в зону «20», до результату загальної суми не додаються.

 «Кілер»

    У грі беруть участь 10-20 осіб. Кожен вибирає собі сектор (з «1» по «20»), потрапляючи в який, суперники зменшують кількість його життів. Якщо гравець забирає останнє життя (вбиває), він отримує +1 до свого життя – таким чином виключається самогубство. Якщо гравець потрапляє в «яблучко», також отримує +1 до життя, якщо потрапляє в кільце – відбирає життя у будь-якого гравця, якщо потрапляє в «потроєння» або «подвоєння» – прибираються 3 або 2 життя відповідно. Гра закінчується після «вбивства» всіх суперників. 

«Діаметр»

    Гравці довільно вибирають два діаметрально протилежних сектора і намагаються вразити їх «подвоєння», «потроєння» по уявної прямій, наприклад: «подвоєння» сектора «11», «потроєння» сектора «11», «зелене кільце», «потроєння» сектора « 6 » і « подвоєння » сектора « 6 ».
    Перемагає той, хто першим пройде уявну лінію по заданих точках. 

«Тридцятка»

    Одночасно в грі може брати участь будь-яка кількість гравців. Гравці по черзі виконують серії кидків по 3 дротика. Очко присуджується за набір 30 очок за 3 кидка. Перемагає гравець, який першим набере встановлену кількість очок (зазвичай 3, 5 або 7). Гра популярна серед новачків за рахунок простоти і через відсутність складних підрахунків. 

«Американський крикет»

    В американському крикеті грають тільки сектора «15», «16», «17», «18», «19», «20» (а також їх «подвоєння» і «потроєння»), «зелене кільце» і «яблучко». Мета гри – набрати більше очок, ніж суперник. Щоб почати набирати очки на секторі, треба щоб він був закритий у гравця і не закритий у суперника. Щоб закрити сектор, треба влучити в нього не менше 3-х разів. Попадання в «потроєння» вважається за потрапляння в сектор три рази, в «подвоєння» – два рази. Винятком є ​​«зелене кільце» і «яблучко». Вони вважаються одним сектором. Попадання в «яблучко» зараховується за два попадання, «зелене кільце» – за одне влучання. Гра завершується, коли суперник, у якого менше очок, вже не може набирати очки. При рівному рахунку після завершення гри переможцем вважається той, хто закрив більше секторів. 

«Набір очок»

    Гра «Набір очок» передбачає виконання безперервно або почергово, згідно з жеребом) 30 кидків у 10 серіях із трьох дротиків на кращу суму. Результат вправи визначається за сумою очок, набраних в результаті всіх точних попадань у ціль. При попаданні в зони подвоєння та потроєння очки при цьому відповідно збільшуються у два та три рази та підсумовуються до загальної суми очок.