|
|
Методичні рекомендації створені на основі нормативно-правових
документів, розроблені на підставі Державного стандарту базової і повної
загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.
2011р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти
(Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2011р. № 462) та відповідно до
положень «Концепції Нової української школи» (2016), навчальних програм та враховують усі форми викладання дисципліни «Фізична
культура» (очна, дистанційна, змішана) у період воєнного стану. Під час проведення урочної та позаурочної форми навчання, відповідно до, Указу Президента України «Про загальнонаціональну хвилину
мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»
введено обов’язкове проведення щоденно о 09 годині 00 хвилин
загальнонаціональної хвилини мовчання, якої необхідно дотримуватися під час
проведення уроків, незалежно від режиму навчання [7]. У попередні роки,
період з 01.09 до 01.10 кожного навчального року, із метою адаптації учнів до
фізичної активності на уроках фізичної культури, заняття мали
рекреаційно-оздоровчий характер із помірним навантаженням. Рекомендуємо у
2024-2025 навчальному році, ураховуючи вплив на учнів умов воєнного
стану, збільшити період адаптації учнів до фізичних навантажень за рішенням
педагогічної ради та унормувати наказом директора закладу освіти [27]. У 2024-2025
навчальному році, під час організації освітнього процесу, рекомендуємо вчителям
використовувати матеріали інтернет-ресурсів щодо дій здобувачів
освіти в умовах воєнного стану: − посібник для
освітян «Як розповідати школярам про мінну безпеку», розроблений Дитячим фондом
ООН (ЮНІСЕФ) в Україні [35]; − посібник
із прикладами ігор та занять для дітей у незвичних
обставинах «Чим
зайняти дитину в надзвичайній ситуації», розроблений Дитячим фондом ООН
(ЮНІСЕФ) в Україні [36]; − інструкції для
дітей як діяти у надзвичайних ситуаціях у вигляді постерів, розроблений Дитячим
фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні [37]. Навчання учнів
змісту предмета «Фізична культура» закладає основи збереження здоров’я та
розвитку всіх його складових; використання вчителями
комплексного підходу до формування розумових
та фізичних якостей
і навиків; удосконалення
фізичної та психологічної підготовки до активної життєдіяльності; формування
пріоритету оздоровчої спрямованості фізичних вправ та забезпечення загального
культурного розвитку особистості. Мета навчання
фізичної культури реалізовується через: –
формування загальних уявлень
про фізичну культуру,
її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я; –
розширення рухового досвіду, удосконалення навиків життєво
необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності; –
розширення функціональних можливостей організму дитини
через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних
здібностей; –
формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних
чинників здорового способу життя; –
формування практичних навиків
для самостійних занять фізичними вправами та проведення
активного відпочинку; – формування високих морально-вольових якостей
[22, 23, 24, 25].
Типовими освітніми програмами для закладів загальної
середньої освіти на вивчення предмета «Фізична культура» в інваріантній
складовій визначено – 3 год., що мають використовуватися вчителями у
повному обсязі. За бажанням закладів
загальної середньої освіти є
можливість збільшити кількість
уроків у 5-7 класах до 5 годин на
тиждень. Також важливо для підвищення рухової активності здобувачів освіти збільшити
тривалість великої перерви
на 10 хв, щоб мати можливість проводити різні види рухової активності (флешмоби,
спортивні та рухливі ігри, челенджі, руханки, квести, тощо) та ввести в
позаурочну діяльність факультативну, гурткову та секційну
роботу з оздоровчої фізичної культури [22]. Опанування змісту
предмета фізичної культури, як базового навчального предмета, здійснюється за
навчальними програмами, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки
України [20, 21]. Уроки фізичної
культури у початковій школі здійснюється у відповідності до Закону України «Про освіту», Державного
стандарту початкової освіти, Концепції Нової української школи, Наказу МОН України «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4
класів ЗЗСО» та типових освітніх програм для 1-4 класів [1, 3, 6, 14, 18]. Під час вибору
типових освітніх програм з фізичної культури для учнів 1-4 класів необхідно
враховувати принцип послідовності, доступності, вікові особливості,
нерозривність вивчення навчального матеріалу для учнів початкової школи. До
прикладу, при виборі навчальної програми з фізичної культури для учнів 1-2
класів під керівництвом Савченко О.Я., необхідно врахувати, що другий цикл
навчання з фізичної культури у 3-4 класах має здійснюватись навчальною
програмою під керівництвом Савченко О.Я. Беручи за основу
Типові освітні програми 1-4 класів під керівництвом Савченко О.Я. чи Шияна Р.Б.
заклади освіти, наукові установи, вчителі предметники та інші суб’єкти
освітньої діяльності можуть розробляти освітні програми з дисципліни «Фізична
культура». Освітні
програми можуть відрізнятися від Типової освітньої програми послідовністю
викладання навчального матеріалу, обсягом його вивчення, наявністю додаткових
компонентів змісту або використанням
оригінальних форм, методів і засобів навчання. Розподіл навчальних годин за
темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно,
враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних
очікуваних результатів, зазначених у програмі. Освітні програми можуть мати корекційно-розвивальний складник для осіб
з особливими освітніми потребами. Для дітей з особливими потребами тривалість
здобуття початкової освіти може бути подовжена [17, 18]. Навчальні
програми для 5-11 класів побудовані за модульною системою та містять складові:
інваріантну (обов’язкову) – теоретико-методичні знання та загальна
фізична підготовка; варіативну складову, яка складається з модулів [19]. Критеріями
вибору варіативних модулів у навчальних програмах для 5-11 класів є: –
наявність матеріально-технічної бази в закладі
освіти; –
регіональні спортивні традиції; –
кадрове забезпечення; –
гендерність; –
бажання учнів (визначається обов’язковим опитуванням); –
рівень безпеки; – сезонність (заняття проходять на відкритих
майданчиках чи у спортивних залах). Змістове
наповнення навчального предмета «Фізична культура» для здобувачів освіти 5-11
класів закладів освіти формує самостійно з варіативних модулів, що запропоновані
навчальними програмами [21]. Для учнів 5-6
класів НУШ рекомендується обрати 12-16
модулів із 67 модулів, для 7
(8 пілоти) класів НУШ - 8-12 модулів із 63 модулів протягом навчального року. Дані класи будуть здійснювати навчання за оновленою
Модельною навчальною програма «Фізична культура. 5-9 клас» для закладів
загальної середньої освіти (автори: Баженков Є.В., Бідний М.В., Ребрина А.А.,
Данільченко В.О., Коломоєць Г.А., Дутчак М.В.) (наказ МОН України від
22.08.2024 року № 1185) [22]. Варіативні модулі
протягом навчального року можуть об’єднуватись у тематичні блоки по триместрам
(чверть). Один триместр – тематичний блок включає в себе 3-4 модулі. Обрані модулі до кінця навчального року не
повторюються у жодному із триместрів. Вибір учнями модулів навчання може
відбуватись на початку навчального року/семестру і може корегуватись учителем,
враховуючи побажання учнів, протягом навчального року/семестру до початку
вивчення нового тематичного блоку. З метою
формування вмінь, необхідних для занять обраними варіативними модулями, на початку чверті/триместрі, доцільно проводити
цикл із 6-9 ознайомчих уроків з використанням одночасного або позмінного,
колового методів. Доцільно на окремих ознайомчих уроках робити акцент (виділяти
більше часу) на вивченні одного з обраних модулів. При цьому, обрані
учнями/ученицями варіативні модулі, мають бути представлені на кожному уроці
протягом чверті/триместру [22]. Учні 8-9
класів, які здійснюють навчання за навчальною програмою для закладів загальної
середньої освіти «Фізична культура 6-9
клас» (наказ МОН України від 03.02.2022 року №683) обирають 3-5 модулів із 48 модулів [23]. Учні 10-11
класів, які навчаються за навчальною програмою для закладів загальної середньої
освіти фізична культура 10-11 клас. Рівень стандарту (наказ МОН України від
03.02.2022 року №698) обирають 2-4 модулі із 38 рекомендованих модулів
[24]. Медичне
обстеження учнів проводиться щорічно в установленому законодавством порядку. До
уроків фізичної культури та занять у спортивних гуртках (секціях) допускаються
учні, які пройшли обов’язковий медичний огляд відповідно до «Положення про медико-педагогічний
контроль за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах»,
затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України
та Міністерства освіти
і науки України від 20.07.2009 № 518/674, «Інструкція про розподіл
учнів на групи для занять на уроках фізичної культури», зареєстрованим у
Міністерстві юстиції України від 17.08.2009 № 772/16788, не мають протипоказань
щодо занять фізичною культурою і спортом та розподілені на групи для занять фізичною
культурою [11, 12, ]. Списки учнів,
які належать до підготовчої та спеціальної медичної груп затверджуються наказом
керівника закладу освіти на поточний навчальний рік і доводяться до відома
класного керівника та вчителя фізичної культури [12]. Присутність учнів на уроках фізичної культури, незалежно від медичної
групи, тимчасово звільнених від занять, а також тих, що не пройшли медичного
обстеження, є обов’язковою. Усі учні під час проведення уроку мають бути
спортивному одязі та взутті [22, 23, 24, 25]. Допустиме
навантаження на уроці для тих учнів, які за станом здоров’я належать до
підготовчої або спеціальної груп встановлює вчитель фізичної культури. Учні, які не пройшли медичного
обстеження, до навантажень на уроках фізкультури не допускаються [12,
26]. Акцентуємо
увагу вчителів, на кожному уроці фізичної культури з учнями проводиться інструктаж з безпеки
життєдіяльності та робиться відповідний запис у класному журналі на сторінці
про зміст уроку [9]. Наголошуємо, усі
спортивні снаряди, спортивне обладнання та інвентар, що використовуються на
уроках фізичної культури та спорту, згідно з чинним переліком типових
навчально-наочних посібників та обладнання
з фізичної культури для закладів освіти, повинно бути безпечним для здоров’я та
життя учнів, а його використання має відбуватися з дотриманням вимог безпеки
життєдіяльності. Звертаємо увагу вчителів на тому, що набув чинності наказ
Міністерства освіти і науки України від 31.05.2023 № 648 «Про внесення змін до
Типового переліку обладнання та інвентарю для фізкультурно-спортивних приміщень
закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти». Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 01.06.2010 №
521«Про затвердження Правил безпеки під час проведення занять з фізичної
культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрований в
Міністерстві юстиції України від 09.08.2010 № 651/17946, уроки фізичної
культури в закладах освіти має право проводити вчитель фізичної культури або особа, яка має спеціальну освіту та кваліфікацію: тренер, керівник гуртка, групи,
спортивної секції тощо [9,10]. Модернізація
змісту освіти вимагає пошуку нових освітніх технологій, упровадження
нетрадиційних форм і методів навчання. Але разом із тим, основною формою роботи
вчителя щодо залучення дітей до систематичних занять фізичною культурою та
спортом, залишається урок фізичної культури [1, 27]. Рекомендуємо вчителям, під час проведення уроку фізичної культури: − застосовувати елементи інноваційних методів
навчання; − забезпечити освітню, виховну, оздоровчу, розвивальну
спрямованості; − формувати в учнів уміння і навиків
самостійно займатися фізичними
вправами; −
використовувати диференційований підхід до організації освітнього процесу з
урахуванням індивідуальних особливостей здоров’я і фізичної підготовки учнів
[1]. Основними видами
оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне
та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. Семестрове та
підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною
системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12. Графа
«Характеристика навчальної діяльності» сформована відповідно до переліку
наскрізних умінь, визначених Державним стандартом базової середньої освіти.
Зазначена графа заповнюється класним керівником за результатами спостережень,
проведених спільно з вчителями фізичної культури. Спостереження на уроках
фізичної культури відображаються в щоденнику спостережень та проводяться
упродовж року. Вчителю фізичної культури рекомендовано позначати особливо
виражені наскрізні вміння учня/учениці, зокрема, вияв інтересу до навчання, розуміння
отриманої інформації, прочитаного, вміння висловлювати власну думку, критично
та системно мислити, логічно обґрунтовувати власну
позицію, діяти творчо, вияв ініціативи у процесі навчання, вміння конструктивно
керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення,
розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими з метою
заохочення подальшого розвитку
відповідних умінь [4]. Заповнення графи «Характеристика результатів навчання» заповнюється з урахуванням фіксованих у класних журналах
результатів досягнень учнів упродовж навчального року. Рекомендується у
клас них журналах і в Свідоцтві
перед виставленням підсумкової оцінки у відповідних графах результатів навчання
зазначати першу літеру («В», «Д»,
«С», «П»), що відповідає назві рівня досягнень орієнтовних критеріїв оцінювання
результатів навчання з предметів (Високий, Достатній, Середній, Початковий) або
за допомогою виставлення відповідних балів. Основною ланкою в системі контролю
на уроці фізичної культури є поточний контроль, що проводиться систематично з метою встановлення рівнів опанування навчального матеріалу та
здійснення корегування щодо застосовуваних технологій навчання [32]. Основна функція
поточного контролю – навчальна. Тематичне оцінювання здійснюється на підставі
поточного оцінювання освітньої діяльності учня/учениці за певний період, як
правило начальну чверть чи триместр. Семестрове оцінювання може здійснюватися
за результатами контролю загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень. Семестровий
контроль проводиться з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу і
підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих учнями раніше. Завдання
для проведення семестрового контролю складаються на основі програми,
розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості учнів, що дає
змогу реалізувати диференційований підхід до навчання. Семестровий контроль
може бути комплексним, проводитись у формі тестування тощо. Оцінка за семестр
ставиться за результатами поточного (формувального) оцінювання та контролю
загальних результатів. Річне
оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І
та ІІ семестри. Оцінювання має
бути зорієнтованим на очікувані результати навчання, передбачені навчальною
програмою, а також на оцінювання рівня сформованості компетентностей учнів [22,
32]. Оцінювання
навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють
відповідно до індивідуальної програми
розвитку, де зазначено труднощі функціонування, обмеження
життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування
певних форм оцінювання. Добір форм
оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють
індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.
При оцінюванні рівня сформованості компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучають ті складові
(знання, вміння, види
діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з
огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я
[33]. Державний
стандарт початкової освіти, Державний стандарт базової середньої освіти
визначають формувальне оцінювання серед основних різновидів оцінювання [3, 4]. Формувальне
оцінювання спирається на систему прийомів, що вчитель застосовує під час
навчання та має ґрунтуватися на певних ціннісних орієнтирах. Для успішного
застосування формувального оцінювання освітній процес має бути організований у
такий спосіб, щоби спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним
«отримувачем» знань і оцінок. Алгоритм
діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання можна представити
у вигляді такої послідовності дій: • Формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів освітніх цілей. • Створення ефективного зворотного зв’язку. • Забезпечення активної
участі учнів у процесі пізнання. • Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. • Забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія). •
Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням
результатів оцінювання [4, 18, 19]. Під час
проведення уроків фізичної культури необхідно дотримуватись правил безпеки
життєдіяльності (наказ Міністерства освіти і науки України від 01.06.2010 № 521
«Про затвердження Правил безпеки під
час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх
навчальних закладах», зареєстрований в Міністерстві юстиції України від
09.08.2010 № 651/17946), та санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти зі змінами,
затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 20.09.2021. №
1984 «Про
затвердження Змін до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої
освіти» [9,10,16]. Фізкультурно-оздоровча
діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію вимог до обов’язкових
результатів навчання освітньої галузі фізичної культури, зазначених в додатку
22 Державного стандарту базової середньої освіти і спирається на підходи та
зміст даної програми. Уроки фізичної
культури і фізкультурно-оздоровчі заходи закладу освіти повинні бути гармонійно
поєднаними в єдиний діяльнісний процес, спрямований на формування
компетентностей учнів та учениць. Фізкультурно-оздоровча
діяльність дозволяє вчителю залучити, об'єднати учнів та учениць
для взаємодії, оцінити
виконання освітніх завдань
під час проведення уроків фізичної культури та позакласних форм фізичного
виховання, участі у позакласних формах фізичного виховання, організаційної
діяльності з фізичного виховання в школі, досягнення цілей для реалізації у
процесі самостійних занять тощо [4]. Із метою
залучення учнів до здорового способу життя, організації на уроках фізкультури
нових видів спорту та рухових активностей, рекомендуємо вчителям під час
освітньої діяльності використовувати наступні відеоматеріали: − всеукраїнських семінарів з фізичної культури проведені ДУ «Інституту модернізації змісту
освіти», Комітету фізичного виховання та спорту
МОН України; − збірки онлайн-уроків від громадської організації «JuniorS»; − всеукраїнські конкурси: «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами
футболу», «Учитель року» номінація «Фізична культура»; − освітній
серіал із фізичної культури від Міністерства цифрової трансформації України
тощо. Корисні матеріали
для вчителів фізичної культури, що можуть використовуватися педагогами,
розміщено та постійно оновлюються на офіційному сайті Державної установи
«Інститут модернізації змісту освіти», зокрема у рубриці «Заходи», де створені
теки:, «Конкурси для освітян» та на сайті Хмельницького обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка, у рубриці «Обласний етап педагогічної виставки «Освіта Хмельниччини
на шляхах реформування» – 2023». З метою підвищення
власної професійної майстерності, рекомендуємо
вчителям фізичної культури
долучитись до всеукраїнських проектів для вчителів:
«Активний простір - шлях для успіху», «Учитель може» розташовані на сайті
Комітету фізичного виховання та спорту МОН України. З метою зацікавлення здобувачів освіти заняттям фізичною культурою та
руховою активністю, рекомендуємо долучити учнів, незважаючи на форму навчання
(очна, дистанційна, змішана), до всеукраїнської програми Президента «Активні
парки», всеукраїнських проектів «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ігри»,
«Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги», всеукраїнський спортивно-масовий захід «Cool
Games», всеукраїнські спортивні заходи «Challenge Fest», «Рух це здорово», всеукраїнський фізкультурно-патріотичний фестиваль «Козацький
гарт», всеукраїнська дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»
(«Джура»), всеукраїнська Літня гімназіада з видів спорту. Рекомендуємо долучитись до всеукраїнських та обласних
заходів: обласні «Мультиспортивні ліги»,
всеукраїнських челенджів «Біжу
за героя», до Дня
Захисників та Захисниць України «#СлаваЗСУ», «Кожен крок в допомогу ЗСУ», всеукраїнських флешмобів «З Україною
в серці», до Дня Вишиванки тощо. Використані джерела 1.
Закон України «Про освіту» (Відомості Верховної
Ради (ВВР), 2017, № 38-39,
ст.380). URL: http://surl.li/pznbxl 2.
Закон України «Про повну загальну середню освіту» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2020, № 31, ст.226). URL:
http://surl.li/zjnjjq 3.
Державний стандарт початкової освіти (Постанова КМУ №688
від 24.07.2019 року). URL: http://surl.li/uqiapv 4.
Державний стандарт базової
середньої освіти
(Постанова КМУ № 898 від 30.09.2020 року).
URL: http://surl.li/eubmja 5. Державний стандарт
базової і повної загальної середньої освіти (Постанова КМУ №1392 від 23.11.11
року). URL: http://surl.li/vpjkhm 6.
Концепція Нової української школи. URL: http://surl.li/huqwlo 7. Указ Президента
України «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок
збройної агресії Російської Федерації проти України» від 16 березня 2022 року № 143/2022. URL: http://surl.li/ehjoif 8. Постанова Кабінету
Міністрів від 23 липня 2024 р. № 841 «Про
початок навчального року під час воєнного стану в Україні». URL: http://surl.li/aufxbb 9. Наказ МОН України
«Про затвердження правил безпеки під час проведення занять з фізичної культури
і спортом в загальноосвітніх навчальних закладах» від 01 червня 2010 року. URL:
http://surl.li/xsjmtq 10.
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.06.2010 № 521
«Про затвердження Правил безпеки під час проведення занять з фізичної культури
і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрований в Міністерстві
юстиції України від 09.08.2010 № 651/17946 11.
Наказ МОЗ України, МОН України «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним
вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах» № 518/674 від 20 липня 2009 року. URL: http://surl.li/misbjr 12.
Наказ МОЗ України, МОН України «Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної
культури» від 17.08.2009 №772/16788. URL: http://surl.li/gtxpzw 13.
Наказ МОН «Про затвердження Правил безпеки під час
проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних
закладах» № 521 від 01.06.2010. URL: http://surl.li/veygpw 14.
Наказ МОН від 13.07.2021 № 813 “Про затвердження
методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів ЗЗСО». URL: http://surl.li/pvsdbq 15.
Наказ МОН України № 1093 від 02. 08.2024 року «Про
затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання». URL: http://surl.li/nijhfg 16.
Наказ Міністерства охорони
здоров’я України від 25.09.2020 №
2205 «Про затвердження Санітарного
регламенту для закладів загальної середньої освіти». URL: http://surl.li/zsabjj 17.
Розпорядження Кабінет Міністрів України від
07.06.2024 № 527-р «Про схвалення Національної
стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження
операційного плану заходів з її реалізації на 2024-2026 роки». URL: http://surl.li/wzhazv 18.
Типові освітні програми для 1-4 класів. URL: http://surl.li/smmrfq 19.
Типова освітня програма для 5-9 класів. URL: http://surl.li/stdpja 20.
Перелік навчальних програм, підручників та
навчально-методичних посібників з фізичної культури, рекомендованих МОН України
для використання у 1-4 класах. URL: http://surl.li/mjroef 21.
Перелік навчальних програм з фізичної культури
рекомендованих МОН України для використання у 5-11 класах. URL: http://surl.li/sjlcjz 22.
Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-9
клас» для закладів загальної середньої освіти (автори: Баженков Є.В., Бідний
М.В., Ребрина А.А., Данільченко В.О., Коломоєць Г.А., Дутчак М.В.) (наказ МОН
України від 22.08.2024 року № 1185). URL: http://surl.li/mpgooy 23.
Навчальна програма для закладів загальної
середньої освіти «Фізична культура
6-9 клас» (наказ МОН України
від 03.02.2022 року №683). URL: http://surl.li/mlmdiu 24.
Навчальна програма для закладів загальної середньої
освіти фізична культура 10-11 клас. Рівень стандарту (наказ МОН України від
03.02.2022 року №698). URL: http://surl.li/eddtkv 25.
Навчальна програма для закладів загальної середньої
освіти фізична культура 10-11 клас. Профільний рівень (наказ МОН України від
03.02.2022 року №698). URL: http://surl.li/ayyxsz 26.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
«Фізична культура» для спеціальних медичних груп (автор
Майєр В.І., Деревянко В.В.),
5-9 клас (лист МОН України від 15.10.2008 року №01/11-4923). URL: http://surl.li/sykkms 27.
Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації
освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної
середньої освіти 2024/2025 навчальному році. Організація освітнього процесу.
URL: http://surl.li/krvzso 28.
Методичні рекомендації, календарне планування з
фізичної культури для учнів 1-4 класів. URL: http://surl.li/yzfnou 29.
Нова українська школа: порадник для вчителя / за
заг. ред. Н. М. Бібік. – Київ: Літера ЛТД, 2019. – 208 с. URL: http://surl.li/magtks 30.
Інструментарій оцінювання результатів компетентнісно
орієнтованого навчання молодших школярів: методичний посібник/Онопрієнко О. В.
– Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2020. – 72 с. URL: http://surl.li/yxgqgy 31.
Формувальне оцінювання: означення, техніки і
інструменти (блог Ніни Дементієвської). URL:
http://surl.li/eidutz 32.
Рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання
учнів 5-9 класів,
які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової
середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти
і науки України № 1093 від
02.08.2024 року. URL: http://surl.li/xkcgmm 33.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими
освітніми потребами. URL: http://surl.li/biotbk 34.
Онлайн уроки з фізкультури – Освіта UA. URL: http://surl.li/swbahp 35.
Посібник для освітян «Як розповідати школярам про
мінну безпеку», розроблений Дитячим фондом ООН
(ЮНІСЕФ) в Україні.
URL: https://surl.li/hglfl 36.
Посібник «Чим зайняти дитину в надзвичайній
ситуації». URL: http://surl.li/kyojbc 37.
Інструкції для дітей як діяти у надзвичайних
ситуаціях. Постери для дитячих закладів.
URL: https://surl.li/hglia 38.
Всеукраїнський конкурс «Інноваційний
урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу». URL: http://surl.li/asjfid 39.
Всеукраїнський конкурс «Учитель року». URL: http://surl.li/rpopho 40.
Всеукраїнська програма Президента «Активні парки».
URL: http://surl.li/ibwxoz 41.
Всеукраїнський проєкт «Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні
ігри». URL: http://surl.li/kohbht 42.
Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги»: всеукраїнські
змагання. URL: http://surl.li/ygqtom 43.
Всеукраїнський спортивно-масовий захід «Cool Games».
URL: http://surl.li/skxxrl 44.
Всеукраїнський спортивний захід «Challenge Fest». URL:
http://surl.li/icjjzy 45.
Всеукраїнський спортивний захід «Рух це здорово». URL: http://surl.li/pslehu 46.
Всеукраїнський фізкультурно-патріотичний фестиваль «Козацький гарт». URL: http://surl.li/mrizue
Віталій ШКАРПЕТА, методист НМЦ професійного розвитку керівних та
педагогічних працівників установ і
закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка |