Методичні рекомендації Відкрите навчальне заняття є формою поширення
і пропаганди передового досвіду, елементом методичної роботи викладача. Метою
відкритого навчального заняття є показ передових форм і методів
навчально-виховної та фізкультурно-оздоровчої роботи, узагальнення прийомів
наукової організації і контролю якості навчального процесу. Застосування нових
педагогічних технологій, прийомів і методів викладання, за допомогою яких
реалізуються цілі заняття, формування знань, умінь і навичок на основі
самостійної пізнавальної діяльності учнів, є основними вимогами до відкритого
уроку.
Відкрите заняття повинно
служити ілюстрацією висновків, до яких прийшов викладач в результаті
педагогічного експерименту, роботи над педагогічної темою, результату роботи з
педагогічної технології або на підставі багаторічного досвіду роботи.
Форми і методи В принципі, тип і форма проведення уроку, методи організації роботи дітей можуть бути будь-які. Але при цьому необхідно пам'ятати, що відкритий урок - не час для апробації нових способів організації навчальної діяльності учнів. Відкритий урок повинен пройти в звичній, відомій і вчителю, і учням формі, тільки тоді і вчитель, і його підопічні зможуть відчувати себе впевнено і комфортно. Не можна поділитися з колегами досвідом, якого не маєш. Чи не переконливо для присутніх звучать слова вчителя про те, що він «хотів спробувати, як це вийде» після невдалого уроку. Перед уроком Дайте коротку характеристику класу, в якому буде проходити заняття (охарактеризуйте навчальні можливості дітей, їх успішність з даного предмету і по інших). Повідомте гостям, яке місце даного уроку в системі уроків він займає, що і як вивчалося на попередньому уроці, яке завдання отримали учні додому. Ознайомте присутніх з проектом уроку, озвучте, які методи навчання і форми організації роботи ви маєте намір використовувати, на що потрібно звернути особливу увагу. Роздрукуйте план уроку в потрібній кількості примірників. Крім того, добре, якщо гостям буде надана можливість ознайомитися і з іншими документами і матеріалами: календарно-тематичного плану, розробленими вчителем методичними та дидактичними матеріалами, що відображають досвід роботи та ін. Обговоріть з гостями можливість фото- і відеозйомки під час уроку. Психологічна
підготовка учнів до відкритого уроку На відкритому уроці, ще більшою мірою, ніж на звичайному, діти відчувають потребу у визнанні і почуття незручності від допущених помилок. Боязнь здатися незграбними, підвести викладача і свій клас, часто нагнітається самим викладачем, робить дітей скутими і малоактивними. Це позначається і на ході уроку, і на його результатах, і на загальному враженні про нього. Учитель-майстер, що знає характер кожного учня, рівень його підготовки і підготовленості, що вміє адекватно оцінити потенціал дитини, знайде можливість його включення в роботу таким чином, щоб він міг показати себе з кращого боку і продемонструвати результат своєї діяльності прийнятним для себе способом. Про майбутній відкритий урок найкраще повідомити учням на уроці, який йому передує. Не слід заздалегідь позиціонувати відкритий урок як особливий захід, що вимагає від учасників звершення будь-яких подвигів. Але при цьому слід попросити учнів не спізнюватися на урок, бути ввічливими з гостями і один з одним, звернути увагу на зовнішній вигляд. Схема
дій при підготовці до відкритого уроку • Вибір теми
відкритого уроку з урахуванням аналізу матеріалу, на якому вчитель зможе краще
показати розроблені ним удосконалення, прийоми і методи, організацію навчальної
діяльності учнів на різних етапах заняття. • Формулювання
методичної мети відкритого заняття. Методична мета відображає основну методику проведення
уроку. • Розробка проекту
уроку • Підготовка методичного забезпечення відкритого уроку План
проведення відкритого уроку як методичного заходу 1. Вступне слово
вчителя, що дає відкритий урок: • Коротка
характеристика класу (рівень навченості, здатність до навчання, реальні
навчальні можливості дітей, психологічний портрет класу (провідні канали
сприйняття, сформованість універсальних навчальних дій і т.п.) Представлення
проекту уроку та його обгрунтування: місце уроку в темі, розділі, курсі; цілі
уроку, характеристика змісту, обраних методів, форм і засобів; структура уроку
(етапи, планований час); сутність власних нововведень, методичної ідеї, досвіду,
можливі методичні варіації; прогнозовані результати. • Питання по
проекту уроку 2. Проведення уроку 3. Аналіз уроку • учителем • колегами • головою МО,
представником адміністрації • методистом 4. Питання по уроку який 5. Загальна
дискусія 6. Заключне слово вчителя, який проводив урок Типові
помилки, яких припускаються при підготовці і проведенні відкритого уроку • Вибір учителем
прийомів і методів, що не використовуються в повсякденній практиці • Психологічний
тиск на учнів в ході підготовки до уроку • Переважання
пояснювально ілюстративних методів • Невідповідність
теми уроку програмі і поурочно - тематичного планування • Використання
методів, більше підходять для позакласних заходів, що мають найчастіше
розважальний характер і невелику дидактичну цінність • Невідповідність
структури уроку і його змісту поставленим цілям і задачам • Слабо
простежується логічний взаємозв'язок між окремими етапами уроку • Не планується
диференційований підхід • Відсутність
педагогічної гнучкості, здатності оперативно вносити корективи в урок |
Страницы
- Головна
- КАРТА БЛОГА
- ПРО БЛОГ
- НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА
- МЕТОДИЧНА РОБОТА
- СПОРТИВНО-МАСОВІ ЗАХОДИ
- НУШ
- БАТЬКАМ
- УЧНЯМ
- СПОРТИВНІ ДОСЯГНЕННЯ
- ТЕСТИ І НОРМАТИВИ
- КНИГА ПОШАНИ
- ВИХОВАННЯ
- ДОСВІД
- НАГОРОДИ
- МОЇ ФОТО
- СУЧАСНИЙ УРОК
- КОЛЕГАМ
- НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ
- ДИСТАНЦІЙКА ДЛЯ ВСІХ
- ОЛІМПІЙСЬКА ОСВІТА
- БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
- СПОРТЗАЛ
- "ДЖУРА" ТАБОРУВАННЯ
Організація, підготовка та проведення відкритого уроку
Підписатися на:
Дописи (Atom)