Сучасний урок фізичної культури
Головні завдання сучасного уроку фізичної культури. Результати педагогічного процесу у фізичному вихованні залежать від якості навчальної та виховної роботи, що проводиться на уроках. Це досягається послідовним вирішенням завдань, покладених в основу кожного уроку. Уроки фізичної культури мають освітні, виховні та оздоровчі завдання. Освітні завдання полягають у навчанні дітей виконання фізичних вправ, передбачених програмою, у вдосконаленні вивчених вправ, а також у розвитку умінь і навичок застосовувати вивчені вправи в змінюється обстановці. Послідовне виконання освітніх завдань призводить до систематичного, міцному і повного вивчення всього навчального матеріалу програми. Для вирішення одних освітніх завдань необхідно відносно тривалий час (ряд послідовних уроків), а для вирішення інших - достатньо лише одного уроку. До освітнім завдань відноситься також отримання дітьми знань про фізичну культуру і спорт, про збереження здоров'я, режим дня, правильне дихання, загартовування, правильному виконанні фізичних вправ. Виконання освітніх завдань зазвичай поєднується з рішенням виховних та оздоровчих завдань. На уроках фізичної культури виховується увагу, дисциплінованість, воля, акуратність, дбайливе ставлення до майна, а також почуття дружби, товариства, цілеспрямованість, самостійність і наполегливість у подоланні труднощів. Оздоровчі завдання, як і виховні, повинні вирішуватися на кожному уроці. Правильна побудова і проведення уроків фізичної культури, заняття у відповідних костюмах, необхідне санітарно-гігієнічний стан місць занять, проведення уроків на відкритому повітрі - усе це створює сприятливі умови для вирішення оздоровчих завдань. Сучасні вимоги до уроку фізичної культури в школі Кожен урок фізичної культури повинен відповідати наступним вимогам: - мати певні завдання, які відповідають програмі, чітко озвучені та сформульовані; - мати зв’язок з попередніми уроками, перевірка домашнього завдання; - контроль за станом самопочуття та функціональним станом серцево-судинної системи (ЧСС), на основі яких дозуються фізичні навантаження; - постійний систематичний інструктаж з правил техніки безпеки відповідно до особливостей уроку; - систематичне повідомлення матеріалу з теорії предмету; - на кожному уроці застосування вправ щодо запобігання плоскоступості та профілактики постави; - застосування ЗРВ, підготовчих та підвідних вправ, пов’язаних з основними завданнями уроку; - врахування вікових особливостей учнів; - застосування методів особистісно-орієнтовного навчання, індивідуального та диференційованого підходу; - правильна організація діяльності учнів СМГ; - правильне розподілення та переміщення учнів на групи; - раціональне використання спортивного інвентаря ( роздача та збір), які сприяють економії часу та в багатьох випадках запобігають травмуванням; - постійний контроль за роботою учнів на уроках, надання методичних вказівок та виправлення помилок; - правильна подача команд з застосуванням термінів; - правильне дозування навантажень, застосування вправ на відновлення дихання та формування навичок самоконтролю за ЧСС; - сприяння підвищенню мотивації та інтересу до занять фізичною культурою; - реалізація матеріалів з власного педагогічного досвіду; - застосування міжпредметних зв’язків; - запобігання травматизму і дотримання правил Т/Б; - застосування нестандартного обладнання; - впровадження інноваційних технологій; - обов’язкові врпави на відновлення дихання в кінці уроку, підбиття підсумків, визначення кращих учнів та своєчасне закінчення уроку, надання Д/З. |