Мотивація до навчання у тісній співпраці учитель – учень.

   В сучасних умовах у навчальний процес з фізичної культури необхідно впроваджувати сучасні ефективні методи організації навчання учнів, підвищувати емоційність викладання шляхом використання ігрових та змагальних елементів, мультимедійних засобів навчання, музичного супроводу, оснащення й естетичне оформлення матеріально-спортивної бази, посильні завдання, що забезпечують успішність процесу навчання.

Понад усе розумію, що діти позитивно ставляться до тієї людини, спілкування і взаємодія з якою викликала в них позитивні переживання і принесла радість. За негативних емоцій учні свідомо чи підсвідомо шукають можливості уникнути зустрічі з явищами, процесами, людьми, які колись завдали їм неприємних переживань: не приходять на зустрічі, ухиляються від виконання обов'язків, пропускають заняття. Потенційні можливості формування позитивних переживань приховані в самому процесі навчання. Джерелом радісних переживань є сам учитель: він випромінює енергію, бажання працювати.

Вказівки вчителя, його зауваження, розпорядження, команди, сигнали можуть звучати енергійно або в'яло, мажорно або індиферентно і від цього залежить не тільки настрій, а й результати. Уміння вчителя всіх бачити, його дотепність і веселість посилюють задоволення від спілкування з ним. Так, школярі закохуються передусім у вчителя, а потім — у його предмет. Отже, поведінка учнів, їхній інтерес до занять, активність і дисципліна значно залежать від ставлення до вчителя.

Отже мотивація до навчання у тісній співпраці учитель – учень, у їх постійному спілкуванні.

Головне для вчителя фізичної культури – розвивати звичку учнів до регулярних і самостійних занять фізичною культурою і спортом на основі необхідних для цього знань і здорового способу життя.

Один із методів і прийомів, який використовую для формування звички у школярів регулярно займатися фізичними вправами є переконання - бесіди, лекції, інформації, пояснення. 

      Застосовуючи ці методи, формую соціально значущі мотиви виникнення звички до занять фізичною культурою, розвиваю до них інтерес, озброюю учнів необхідними теоретичними знаннями в галузі фізичної культури і спорту, пояснюю всю важливість систематичних занять для поліпшення здоров'я, самовдосконалення, краси тіла і т.д.

Бесіда, може виконувати і освітню, і виховну функції, коли учень отримує певну інформацію, поповнює свої знання, знайомиться з тими чи іншими вимогами.

Стараюся  точно і доступно пояснити учням значення і зміст занять; у завдання вкладати особистий інтерес учня і давати йому змогу відчути результати його діяльності; доводити одночасно до свідомості дітей необхідність тривало і наполегливо працювати для досягнення результатів; обговорювати з учнями наприкінці уроку не лише те, «що ми дізналися» ( що опанували), але й те, що сподобалось( не сподобалось) та чому; що хотіли б виконати ще раз, а що зробити по – іншому. З'ясовую разом з учнями, чому краще зробити вправу так, а не інакше, які ще можуть бути варіанти її виконання і т.д.